zondag 15 maart 2015

Trauma

Drie keren
We hebben u tot driemaal toe moeten defibrilleren.
We verschoten...

Niet één shock. Niet twee shocks. Drie shocks.

De woorden herhalen zich nog dagelijks in mijn hoofd. Het voelt raar. Nog steeds.

Ik was er niet. Niet bewust.  Ik had dood kunnen zijn...


Naschrift:
Deze blog greep blijkbaar veel mensen aan. Ik ben overladen met bezorgde mailtjes. Blijkbaar was het niet duidelijk dat ik hierboven over een gebeurtenis schreef die al wat langer is geleden.Vandaar dit naschrift.

In deze blog refereer ik aan het diagnostisch onderzoek die in juni 2013 is uitgevoerd. Tijdens dat onderzoek kreeg ik een aantal keren een hartritmestoornis waaraan ik zou overlijden als er op dat moment geen crashkar naast mij had gestaan. Uiteraard stond deze klaar, zoals altijd bij dat soort onderzoeken, uit voorzorg. Ik beschrijf hierboven het moment dat ik weer bijkwam nadat ik werd gedefibrilleerd. Mijn ongeloof op dat moment. Mijn schrik. Mijn totale machteloosheid. Het moment dat ik met mijn neus op de vergankelijkheid werd gedrukt. Dat moment, dat ene kleine moment, dat heeft zich al duizenden keren herhaald als herinnering.



1 opmerking:

  1. ik kom veel op jou pagina kijken ,
    nieuw in de wereld van brugada, de onwetendheid , de spanning , de gewenning aan de icd ..
    het verlies van mijn broer 6 jaar geleden (en pas nu ontdekt dat ik ook brugada heb ondanks testen 6 jaar geleden )
    bedankt voor jou blog , ik vind er steun in

    dikke knuffel , van een brugadameisje

    BeantwoordenVerwijderen